Vítám u nového čísla Dechu draka jak čtenáře, kteří ho dosud znali jako samostatný dvouměsíčník, tak ty, kteří se s ním setkávají poprvé až nyní na stránkách Pevnosti. Ti první mohou následující odstavec přeskočit, protože se v něm ohlédnu do historie a aspoň stručně se pokusím představit Dech draka čtenářům, kteří jej dosud neznali.
Časopis Dech draka vznikl před třinácti lety jako reakce na rostoucí oblibu fantasy a Dračího doupěte. Jeho původní náplní byly fantasy povídky českých autorů (snaží se podporovat zejména mladé či začínající tvůrce), mytologie a historie různých národů coby inspirační zdroje pro fantasy i RPG, recenze knih a her, nejrůznější doplňky k Dračímu doupěti a v každém čísle také dobrodružství pro tuto hru. Díky zájmu hráčů a přílivu nových autorů se obsah postupně obohacoval o další témata (BattleTech, Magic a jiné sběratelské karetní hry, Warhammer a další figurkové hry) či rozšiřoval záběr těch stávajících (teoretické články o RPG, samostatná rubrika pro RPG svět Asterion). Některé rubriky zůstaly dodnes, jiné kvůli měnící se oblibě jednotlivých her zanikly (BattleTech) a další se po kratší či delší odmlce třeba zase na stránky Dechu draka vrátí.
Tolik exkurze do minulosti. Důležitější je však nyní budoucnost, tedy společná budoucnost Dechu draka a Pevnosti. I nadále zde budete nacházet to, nač se Dech draka soustředil doposud. Větší formát Pevnosti navíc umožní realizovat i některé nové nápady (zvažujeme například uveřejňování nových bytostí do Bestiáře DrD+). Protože však Dech draka vycházel co dva měsíce, zatímco Pevnost je měsíčník, museli jsme trochu přizpůsobit strukturu obsahu. Lichá čísla by měla být věnována povídkám, teoretickým textům, informacím o nových hrách, různým herním doplňkům a samozřejmě Asterionu, nejpropracovanějšímu českému RPG světu, zatímco v sudých číslech se můžete těšit na dobrodružství pro Dračí doupě, případně pro jiné RPG systémy.
V tomto čísle na vás tedy čeká další střípek asterionské historie v povídce Zbyňka Holuba Snad v příštím životě… a (trochu symbolicky) „dračí“ povídka Leť… Evy Sedláčkové ze soutěže O železnou rukavici lorda Trollslayera. Teorii RPG zastupuje Boj a bezmoc Lucky Lukačovičové, ze zahraničních RPG vás Sebastian Chum tentokrát seznámí s Mage: the Awakening. Zdeněk Beneš vás na Asterionu uvede do světa sběratelů vzácných předmětů a Karel Wolf představí PC hru Guild Wars: Nightfall. Na závěr vás seznámíme s novými hrami domácích autorů, které se v loňském roce objevily na pultech.
Dech draka vám tedy chce i nadále přinášet spoustu dobrého čtení, inspirace a zábavy, tentokrát již každý měsíc. Doufám, že mu zachováte přízeň a že se nad jeho stránkami budeme setkávat ještě mnoho a mnoho let.
Martin „Bouchi“ Kučera